dsm2

Er du en arbejdshest, som bruger størstedelen af dagens timer på dit kontor? så er det vigtigt med et kontor, hvor du har lyst til at være, og hvor du får inspiration og arbejdslyst. Her får du 3 gode råd til, hvordan du kan pifte dit kontor op og sætte dit  personlige præg, så det føles mere hjemligt og som et rart sted at være.

Gør kontoret funktionelt og praktisk

Udover at et kontor gerne skal være hyggeligt og føles hjemligt, så er det altså også vigtigt, at det er funktionelt og praktisk. Derfor er det vigtigt med gode og praktiske møbler; såsom en god og justerbar kontorstol, et skrivebord med god arbejdsplads og en kommode med plads til opbevaring. Da dette er med til at gøre din hverdag langt lettere.

Det er dog ligeså vigtigt at udvælge nogle møbler, som passer til din stil, da møbler ofte danner grundrammen for rummets udtryk og indretning. Du kan eventuelt finde inspiration til indretning og finde fede møbler på boligentusiastens hjemmeside.

Sæt dit personlige præg

En god måde til at få et kontor til at føles mere hyggeligt og hjemligt, er ved at sætte sit personlige præg. Dette kan du nemt gøre ved eventuelt at ophænge familiefotos, lave en kreativ billedvæg af dine børns tegninger eller medbringe et billede af din hund. Dette vil helt sikkert også hjælpe dig til at komme igennem de lange arbejdsdage, da billederne vil minde dig om, hvor heldig du er, og hvad du har at komme hjem til.

Gør det motiverende

Et velfungerende kontor skal også skabe motivation og inspiration.

Er du for eksempel den rejselystne type, som finder motivation til de lange arbejdsdage, ved at dagdrømme om charterferie, bountyøer eller backpacker rejser i gennem USA, så er det også oplagt at inddrage dette i din kontorindretning.

familie

En god måde du kan gøre dette på, er ved at ophænge et flot maleri eller lignende, som illustrerer din rejselysten. På; http://www.californiaphotozone.dk/ kan du se utallige fantastiske og flotte billeder af Californien, som måske kan give dig ideer og inspiration.

Held og lykke med din kontorindretning.